0 items - 0.00лв.

Your shopping cart is empty

Why not add some items in our Shop
За контакт: borovprashec.original@gmail.com +359 884 09 02 25

ТУЧЕНИЦА-ЗА ОТСЛАБВАНЕ И ЛЕЧЕНИЕ

by Borov Prashec

Какво е Тученица?

Тученица e листен зеленчук, който най-вероятно произхождат от Средиземноморския регион. Научното наименование на тученицата е Portulaca oleracea и е широко разпространено в цяла Европа, Азия, Близкия изток и Африка.В България се използва за лекуване определени стомашно-чревни заболявания, да предотвратява определени ракови заболявания, да защитава кожата, да засилва зрението, да укрепва имунната система, и увеличаване на циркулацията.

В 100 г пресни листа Тученица се съдържат 1,31 г оксалова киселина, повече, отколкото в спанак (0,97 г / 100 г) и маниока (1,26 г / 100 г).Тученицата има изключително високи нива на омега-3 мастни киселини за зеленчук, както и значителни количества фибри, витамин А, витамин С, В- витамини, желязо, магнезий, манган, калий, калций и мед.

Заради нейните ползи за здравето, има над 1200 клинични проучвания в САЩ.

Тученицата e се използва от праисторическо време и е широко разпространена в древна китайска медицина, както и в ранна аборигенна култура в Австралия!

Ползи за здравето на Тученицата

Подобрява здравето на сърцето

По отношение на повишаването на силата на вашата сърдечно-съдова система, тученицата може да помогне по различни начини.

 Изследователите са открили високи нива на омега-3 мастни киселини в тученицата, по-високи, отколкото в някои рибени масла, които широко се считат за най-добрият източник на тези полезни мастни киселини.

Омега-3 помагат да се намали количеството на „лошия“ холестерол в организма и да се стимулира по-здравословен холестеролен баланс в кръвта ни.

Консумирането на храни, които са с високо съдържание на омега-3, е показало значително намаляване на риска от сърдечно-съдови заболявания, както и атеросклероза, като по този начин се предотвратяват сърдечни атаки и удари.

Освен това калият, намиращ се в тученицата, може да намали артериалното налягане.

Клинични проучвания доказват антибактериални, противовъзпалителни и антиоксидантни свойства и е известно, че регулира липидния и захарния метаболизъм в организма.

Отслабване

Тученицата е с много ниско съдържание на калории, но е богат на хранителни вещества и е пълна с високо съдържание на диетични фибри.

Това означава, че хората могат да се чувстват сити след хранене с нея, без да увеличават значително калориите, като по този начин им помагат да отслабнат и да поддържат диетата си.

Насърчава развитието на малките деца

Въпреки че изследванията все още са в ход, ранните проучвания показват, че високите нива на омега-3 в храненето на малки деца са довели до намаляване на някои развиващи се разстройства, включително аутизъм, ADHD и други проблеми, засягащи милиони деца по целия свят.

Лекува стомашно-чревни заболявания

Някои хора могат да се отдръпнат от алтернативните медицински терапии за различните си здравословни проблеми, но в традиционната китайска медицина тученицата (известен като Ma Chi Xian в китайската медицина) е широко използван за лечение на всичко, от диария и чревно кървене до хемороиди и дизентерия.

И дори и днес тя се използва за лечение на голямо разнообразие от чревни заболявания.

Тези предимства се дължат главно на органичните съединения, които се намират в нея, включително допамин, ябълчена киселина, лимонена киселина, аланин, глюкоза и много други.

Грижа за кожата

Заедно с стомашно-чревни проблеми, тученицата може да помогне за лечение на голямо разнообразие от кожни заболявания.

Високите нива на витамин А, комбинирани с коктейла от съединения, намиращи се в този „плевел“, означават, че могат да намалят възпаленията, причинени от ужилване на пчели и змийско ухапване, когато се прилагат локално.

Подобрява здравето и външния вид на кожата, намалява бръчките и стимулира заздравяването на кожните клетки, за да премахнат белезите и дефектите, когато се консумира.

Предотвратява рака

Едно от най-разпространените и трагични заболявания в света днес е ракът, така че всеки антикарциногенен хранителен продукт е силно препоръчителен. Тученицата има значителни нива на витамин С и витамин А, които действат като антиоксиданти за предотвратяване на определени видове рак, особено белодробни  ракови заболявания.

Също така съдържа и беталаинови пигментни съединения, които придават на растението отличителен жълт и червен цвят.

Бета-цианините и бета-ксантините са пряко свързани с анти-мутагенни ефекти в организма, което означава, че те предотвратяват свободните радикали да причиняват мутации в здравите клетки, като по този начин помагат да се предотврати развитието на рак.

Подобрява зрението

Витамин А и бета-каротин са свързани с подобряване на здравето и зрението на очите в продължение на много години.

Тученицата може да помогне за предотвратяване на макулна дегенерация и катаракта чрез елиминиране на свободните радикали, които атакуват клетките на окото и причиняват тези общи заболявания, свързани с възрастта.

Укрепва костите

Минералите, налични в тученицата, го правят здравословен избор за хората, които искат да предотвратят костна загуба.

Калцият, магнезий, желязо и манган са всички елементи, необходими за развитието на костната тъкан и за ускоряване на лечебния процес на костите в тялото ни.

Това може да помогне за предотвратяването на остеопороза, общо състояние, свързано с възрастта, което засяга милиони хора.

Подобрява циркулацията

Високото съдържание на желязо и мед в тученицата означава, че тя ще стимулира производството на червени кръвни клетки.

И двата вида минерали са от съществено значение за повишаване на кръвообращението, чрез доставяне на повече кислород до основните части на тялото и увеличаване на лечебната скорост на клетките и органите.

Освен това, желязото и медта също помагат за подобряване на растежа на косата и метаболитната ефективност!

Как да приготвим и използваме тученица в кухнята ?

Стъблата и цветните пъпки са годни за консумация. Откъснете здравите стъбла близо до корените, като използвате остър нож.

Готви се при ниска температура за по-кратък период, за да се запазят повечето хранителни вещества. Въпреки че антиоксидантните свойства се намаляват значително при пържене и варене неговите минерали, каротини и флавоноиди могат да останат непокътнати.

Ето някои съвети за използване:

⇒ Пресни, сурови листа могат да се използват като салата и като зеленчуков сок.

⇒ Свежите, нежни листа се използват в салатите. Подправени и леко задушени стъбла и листа, служи като гарнитура за риба и пилешко.

⇒ Използва се също и в супа и къри (Goni soppu curry) и се яде с ориз , рецепти  доста популярни за южна Индия.

⇒ Разбърква се и се смесва с други подобни, като спанак и зеленчуци.

www.borovprashec.bg

Share this article

Leave a comment