0 items - 0.00лв.

Your shopping cart is empty

Why not add some items in our Shop
За контакт: borovprashec.original@gmail.com +359 884 09 02 25

КАК ПРАВИЛНО ДА ПИЕМ ВИТАМИНИ

by Borov Prashec

Най-доброто време за приемане на витамини зависи от вида, който приемате.
Някои витамини се приемат най-добре след хранене, докато други се приемат най-добре на празен стомах. Установяването на режим на витамини по едно и също време всеки ден ще формира здравословен навик. Освен това ще ви помогне да извлечете максимума от своите витаминни добавки. Не всеки витамин се унищожава в тялото ви по същия начин. Поради тази причина е полезно да знаете дали приемате витамина през деня, който ще ви донесе най-голяма полза.
Най-доброто време да приемате мастноразтворими витамини

Мастноразтворимите витамини се разтварят в тялото ни с помощта на мазнини. Тогава те навлизат в кръвообращението ни и изпълняват важни функции.

Най-доброто време за прием на мастноразтворими витамини е по време на вечерята.

Тези витамини са витамин А, витамин К,  витамин Е  и  витамин D . Когато телата ни получават допълнително мастноразтворими витамини, те се  натрупват в черния дроб . Тези витамини се приемат най-добре с храни, които съдържат наситени мазнини или масла, за да ви помогнат да ги усвоите.

Най-доброто време да приемате водоразтворими витамини

Водоразтворимите витамини се разтварят във вода, така че тялото ви да може да ги използва. Водоразтворимите витамини се усвояват най-добре на празен стомах.

Това означава да ги приемате първо сутрин, 30 минути преди хранене или два часа след хранене.

Витамин С, всички витамини от група В и фолиева киселина са разтворими във вода. Вашето тяло приема необходимото количество витамин и промива останалото чрез урината. Тъй като тялото ви не съхранява тези витамини, се препоръчва да ги включите в диетата си или да приемате добавки.  

Най-доброто време за приемане на витамини от група В

Витамините от групата B са специална група водоразтворими витамини, които увеличават енергията и облекчават стреса.

За добро начало на деня си, приемайте витамин B на празен стомах, когато се събудите сутрин.

Някои от най-популярните витамини B  -2 , B-6 и B-12. Той е клинично доказано  , че витамин В може да намали стреса и да подобри настроението ви.

Какво да правите, когато приемате витамини

Витаминните добавки могат да са от полза за вашето здраве. Но можете да предозирате някои витамини, а някои причиняват странични ефекти. Бъдете наясно с възможните взаимодействия между вашите витамини и лекарствата, отпускани по лекарско предписание, които приемате.

Например добавките с витамин К не трябва да се комбинират с варфарин (кумадин) за разреждане на кръвта. Също така, не приемайте повече от препоръчителното количество от вашата витаминна добавка. Ако сте бременна, никога не удвоявайте пренаталните витамини.

Например, ако имате нужда от допълнително желязо, вземете бременна витамин и добавка желязо. Ако удвоите приема на витамини за бременни жени, може да получите твърде много  витамин А (ретинол), който може да бъде вреден за бебето. Помнете другите храни, които ядете, за да не приемате твърде много витамини. Тя може да дебалансира тялото ви.

Много зърнени, „обогатени“ млечни продукти и зърнени продукти съдържат витамини, добавени като изходи. Винаги внимавайте какво приемате, ако сте бременна и кърмите. Повечето добавки  не са тествани добре  за безопасност на детето. Винаги избирайте добавки от надежден източник.  

Най-доброто време за прием на пренатални витамини

Тъй като пренаталните витамини са мултивитамини, приемът им преди обяд е най-доброто време за усвояване на всичко, което съдържат. Добрият пренатален витамин ще включва калций, желязо и фолиева киселина. Желязото се абсорбира по-добре на празен стомах и може да не се абсорбира правилно, ако наскоро сте яли млечни продукти. Желязото се усвоява по-добре, ако се приема с напитка с витамин С, като например портокалов сок.

Някои жени установяват, че добавянето на пренатални витамини към диетата им причинява някои симптоми, като гадене и запек. Някои марки за пренатални витамини препоръчват да приемат витамините си на празен стомах или с чаша вода. Ако смятате, че приемането на витамини първо сутрин или без храна ви прави гадно, опитайте се да ги приемате преди лягане.

Ползите от пренаталните витамини са кумулативни, така че най-важното е, че ги приемате всеки ден. Някои витамини не могат да се съхраняват в тялото и трябва да се приемат ежедневно като храна или добавки. Известно е, че приемът на фолиева киселина по време на бременност предпазва от  цепнатия гръбначен стълб  и други дефекти на невралната тръба. Ако е възможно, най-добре е да приемате пренатални витамини от фолиева киселина за година преди да забременеете.

www.borovprashec.bg

Share this article

Leave a comment