0 items - 0.00лв.

Your shopping cart is empty

Why not add some items in our Shop
За контакт: borovprashec.original@gmail.com +359 884 09 02 25

КАК ДА СЕ БОРОМ С ПАНИК АТАКИТЕ БЕЗ ЛЕКАРСТВА

by Borov Prashec

Важно е да знаете как да се справите с паник атаките!

В наше време на стрес и непрекъснат информационен поток неконтролирани панически атаки станаха доста често срещани. Хората по света се обръщат към психотерапевтите за помощ, като се оплакват, че не могат самостоятелно да се съберат и да се справят с паник атаките.

Психолозите класифицират паник атаките като тревожно-фобични неврози. Просто казано, това са внезапни пристъпи на страх, които нямат реална основа. Те могат да се появят от няколко пъти годишно, до няколко пъти седмично, да продължат до три часа. Можете сами да се отървете от паник атаките или да сведете до минимум тяхната поява, ако разберете как да се държите правилно.

Как да разбера, че е започнала атака?
Когато възникне паническа атака, мозъкът изпраща фалшив сигнал на тялото за предстояща  смърт - звучи много СТРЯСКАЩО, но е така. Човек изпитва чувство на страх без видима причина. Той се чувства неспокоен, сърцебиенето му се ускорява, съзнанието му е объркано, дезориентирано е в пространството.В по-сериозни случаи се появяват повръщане, задъхване и припадък.

Най-честите симптоми на паническа атака:
• сърцебиене;
• повишено изпотяване;
• дихателна недостатъчност, изразяваща се в безпричинно задух и усещане за липса на въздух;
• треперене и тремор;
• усещане за дискомфорт или болка в сърцето; гадене; нарушено съзнание (деперсонализация, дереализация);
• замаяност;
• изтръпване на крайниците;
• повишаване на кръвното налягане;
• страх да не умреш или да полудееш;
• объркване.
Ако сте запознати с много от тези знаци, спрете да живеете в кошмар, време е да работите върху себе си.

Някои прости трикове ще ви помогнат да се справите с паник атаките.

1. ДИШАЙТЕ

 Хората, които са запознати с този феномен от първа ръка, казват, че дълбокото ритмично дишане и медитация помагат да се справят с усещането за паника. Практикувайте дихателни техники ежедневно (можете да използвате индийска пранаяма или техника, която се използва за улесняване на раждането), така че дори в състояние на паника да можете да дишате пълноценно. Веднага щом почувствате, че атаката наближава, фокусирайте се върху дишането, поемете дълбоки и дълги вдишвания и издишвания и не забравяйте да броите (едно вдишване, едно издишване, две вдишване, две издишване и ...). Най-вероятно няма да имате време да броите до двадесет, тъй като ще забележите, че сте се успокоили.

2. Изправете се срещу страховете си

 Няма опасност - това е просто игра на ума ви. Опитайте се да осъзнаете, че няма от какво да се страхувате - това е илюзия, която съществува САМО във вашето въображение. Не мислете за миналото или бъдещето, вие сте тук и сега. И тук и в момента нищо не ви заплашва, вие сте в безопасност. 

3. Направете корекции в диетата.

 Алкохол, силно кафе и чай, пикантни,  солени и пушени храни - всичко това стимулира нервната система. Елиминирайте всичко това от храненето си в полза на здравословните храни.

4. Не подклаждайте страховете си.

 Не претоварвайте нервната система, като гледате  телевизионни новини и страшни филми. Защитете се от информационни боклуци. Точно както  мислите кои храни  да изберате за хранене, така  филтрирайте "информационни храни" и изхвърлете тези, които няма да ви бъдат полезни без съжаление.

5. Визуализирайте кошмара си, така че да може лесно да бъде победен.

 Представете си фобията си по забавен и грозен начин, например с кошче за боклук на главата си или под формата на сапунен мехур, който лети нагоре или се пука при докосване. Помислете кое изображение е подходящо за вас. 

6. Намерете безопасно място.

 Реално или измислено ,на което сте били (например морския бряг, детска стая, върхът на планината) и на което сте се чувствали  щастливи и спокойни. Представете си го до най-малкия детайл. И при първите симптоми на безпокойство се научете да се прехвърляте  мислено незабавно към него. Дишайте!

7. Повече физическа активност. 

Бягане, плуване, колоездене, йога и фитнес (особено на чист въздух) допринасят за укрепването на нервната система, здравия сън и освобождаването на излишния адреналин. Затова спортувайте поне три пъти седмично в продължение на час. 

Бъдете здрави !

www.borovprashec.bg

 

 

Share this article

Leave a comment