0 items - 0.00лв.

Your shopping cart is empty

Why not add some items in our Shop
За контакт: borovprashec.original@gmail.com +359 884 09 02 25

4 ЛЕСНИ УПРАЖНЕНИЯ ЗА УМОРЕНИ ОЧИ И ПОДОБРЯВАНЕ НА ЗРЕНИЕТО

by Borov Prashec

Проблемите със зрението засягат милиони хора по света. Както показва статистиката, 4 на 6 души в крайна сметка ще имат проблеми със зрението.В света на съвременните технологии, компютрите, телевизорите, 3D очилата, четците за книги и таблетите, зрението ни е подложено на редица  изпитания.
Всеки ден се взираме в дисплея на мобилният си телефон, проверяваме профилите си в социалните мрежи и напрягаме очите си до краен предел. Хиляди хора работят пред мониторите часове наред без изобщо да си дават сметка за негативният ефект върху зрението им.Предлагаме ви 4 лесни за изпълнение упражнения ,с които ще успокоте уморените си очи и ако ги прилагате системно ще подобрите зрението си.


1.Поглед пред теб и в дълечината

За това упражнение трябва да седнете на стола си и да се уверите, че има широко отворено пространство пред вас.Първо се фокусирайте върху обекта, който е пред вас , а след това върху обекти, които са далеч от вас. Премествайте  фокуса си на всеки 10 секунди. Упражнението трябва да продължи 3 минути.

Балансът на очите се базира на редуването на гледане на близко и далечно разстояние. За съжаление натовареното всекидневие все по-сериозно ограничава това. Очите ви постоянно са под натиска на изкуствена светлина в дома или офиса, от монитора на компютъра. И всичко това в продължение на поне 8 часа. Очите са принудени да бъдат постоянно активни и да не си отпочиват. За да им дадете шанс да направят пауза, намерете време да спрете за момент работата и да се вгледате в някоя точка в хоризонта през прозореца. Когато фиксирате далечна такава, мускулите, които придържат очната леща, си почиват. Така вашите очи ще могат поне за малко да си "поемат дъх". Същото упражнение върху различни точки в далечината можете да практикувате винаги, когато сте на път.

2.Премигване

Това упражнение е отлично за възстановяване на зрението и укрепване на очните мускули. Може да се запитате, защо това се счита за упражнение, докато мигаме през цялото време? Когато стоите на едно и също място по цял ден, после изпитвате нужда да се раздвижите. Същото важи и за очите. За да намалите напрежението, на което всекидневно те са подложени, трябва да отделите няколко минути и да ги поупражнявате. Започнете като откъснете поглед от онова място, към което погледът ви е прикован с часове (например монитора). Упражнявайте се чрез леки премигвания. След това сменете гледната точка първо върху някой близък предмет, а после - към по-отдалечен. За да завършите вашата тренировка, започнете да местите плавно главата наляво и надясно. Можете да прилагате тези упражнения толкова често, колкото пъти усетите напрежение в очите. Щом настъпи скованост във вашето зрение, не му мислете дълго, а премигнете няколко пъти, за да могат очите да възвърнат своята мобилност.

3.Въображаемата осмица 

Представете си, че числото 8 е пред вас, което лежи на една страна. Сега следвайте въображаемата форма с очите си за 3 минути. Обърнете посоката и продължете още 3 минути. Това е отлично упражнение за очните мускули.

4.Затъмнение 

За това упражнение трябва просто да покриете лицето си. Направете това, когато работите на компютъра.Тъмнината позволява на вашите очи да отпочинат. Мракът моментално сваля напрежението, на което е подложено зрението. Зрителният нерв както има нужда да се активира от светлината, за да изпрати визуални съобщения до мозъка, така и има нужда да прави паузи чрез наличие на тъмнина. За да отпочинат вашите очи, трябва да направите едно просто упражнение: затоплете ръце и закрийте очите с пръсти в продължение на 20-30 секунди.Оставете достатъчно място да мигате и гледате в тъмнина. Това ще освободи стреса и напрежението.  Не ги притискайте, за да не им се създава напрежение. Постепенно започнете да пропускате малко светлина през пръстите. Този метод отпуска мускулите, които придържат очната ябълка и дава почивка на зрителния нерв.

www.borovprashec.bg

Share this article

Leave a comment