0 items - 0.00лв.

Your shopping cart is empty

Why not add some items in our Shop
За контакт: borovprashec.original@gmail.com +359 884 09 02 25

10 лесни упражнения за стречинг, за да сте гъвкави като котка

by Borov Prashec

Гъвкавостта играе по-важна роля за нашето здраве , отколкото си представяме. Експертите смятат, че добрата гъвкавост  повишава мобилността и координацията на мускулите, намалява мускулните болки и предотвратява нараняванията. Добрата гъвкавост също подобрява кръвообращението и може да играе важна роля за предотвратяване на някои сериозни заболявания като артрит, диабет и бъбречни проблеми.

Предлагаме някои упражнения, които да ви помогнат да увеличите гъвкавостта си. Направете ги  дори няколко пъти  седмично в продължение на 4 седмици и резултатите ще ви изненадат по-рано, отколкото си мислите.

 

Разтягането на котката е чудесно за започване на затоплянето на гръбначния стълб, но също така и за гъвкавостта на гърба, шията и раменете.

  • Застанете на ръцете и коленете си.
  • Бавно сгънете гърба си, отпуснете стомаха си към пода и повдигнете главата си нагоре.
  • Задръжте за няколко секунди.
  • Бавно огъвайте гърба си като котка.
  • Повторете 10 пъти.
  • Обратно изправяне е фантастично за разтягане на гърба,  разтягате без да изпитвате напрежение или болка. Ако почувствате някаква болка или дискомфорт в шията трябва да намалите силата на разтягане.

    • Легнете по корем.
    • Изправете се на ръце с изпънати  лакти, като държите корема си , но задръжте бедрата си на земята.
    • Изпънете глава назад и задръжте за 30 секунди, повторете 3 пъти.
  • Удължението  мост е не само ефективно упражнение за тялото, но също така е добро за разтягане на шията, гръбначния стълб, бедрата и бедрата.

    • Легнете по гръб със свити колене.
    • Повдигнете торса си бавно, поддържайки раменете и стъпалата на пода .
    • Задръжте тази поза за 30 секунди, повторете 3 пъти.
    • Разтягането в тази поза работи с множество мускули, гръбначния стълб, слабините и корема.

      • Сложете краката си на разстояние един от друг  на около 1 метър.
      • Поставете ръцете си така, че да са успоредни на земята.
      • Сгънете дясното си коляно под прав ъгъл и подкрепете  лакътя на опънатата си дясна ръка на коляното.
      • Опънете лявата си ръка към тавана, като държите права линия от левия си крак с лявата си ръка.
      • Ако можете, свалете дясната си ръка на пода зад десния си крак.
      • Задръжте за 30 секунди.
      • Повторете от другата страна.
      • Удълженото разтягане е чудесно упражнение за цялото тяло, включително гърба, раменете и ръцете.

        • Застанете на четири крака на земята, като държите ръцете си точно под раменете и коленете точно под бедрата.
        • Бавно преместете ръцете си напред, спускайки гърдите до пода.
        • Дръжте ръцете си на пода.
        • Задръжте в това положение за 30 секунди и бавно се придвижете до началната позиция.
        • Повторете 3 пъти.
        • Нека да оформим красиви бедра, като започнем с разтягане на краката. 

          • Застанете изправени с широко отворени крака.
          • Бавно прехвърляйте тежестта си надясно.
          • Изпънете лявото си стъпало възможно най-встрани.
          • Задръжте в това положение за 30 секунди.
          • Повторете три пъти от всяка страна.

          Забележка: Избягвайте да се навеждате напред .

        • Седнете на пода с протегнати пред вас крака.
        • Протегнете ръцете си и се наведете напред, опитвайки се да стигнете до стъпалата си, като държите колената си изпънати.
        • Задръжте  за 30 секунди.
        • Повторете 3 пъти.
        • Забележка: Ако имате болки в кръста, внимавайте с това движение и избягвайте дискомфорта в задната част.
        •  
        • Това разтягане работи върху гъвкавостта на сухожилията .

          • Седнете на пода с протегната пред вас крака.
          • Сгънете единия крак в коляното и поставете крака близо до противоположната вътрешна част на бедрото.
          • Протегнете ръцете си  и се наведете напред към стъпалото на изправения  крак.
          • Задръжте  за 30 секунди.
          • Повторете с другия крак.
          • Това упражнение подобрява гъвкавостта на мускулите отвътре и отвън на краката.

            • Започнете от седнало положение.
            • Разтворете  краката си в страни доколкото можете.
            • Опънете ръцете си напред , доколкото можете.
            • Задръжте за 30 секунди.
            • Това упражнение е добро за увеличаване на гъвкавостта на раменете, гърдите и гръбначния стълб.

              • Седнете на пода и дръжте краката си изправени.
              • Свийте дясното си коляно и го поставете върху левия си крак,като същевременно поставите левия си лакет върху него.
              • Задръжте за 30 секунди и се върнете в първоначалното положение. 
                Повторете от другата страна.
              •  

Share this article

Leave a comment